Ashtangayoga

En yogaform som stärker och balanserar kroppen.

Ett pass består av en serie rörelser utförda i en genomtänkt ordning i samklang med lugna medvetna andetag. Läraren guidar utövarna genom ett flöde av positioner länkade tillandetagen som tillsammans blir till en rörelsemeditation.

Genom att utöva ashtangayoga bygger du en stark och smidig kropp samtidigt som du lugnar sinnet. Några andra välkända effekter är ett förbättrat immunförsvar, bättre medvetenhet om andningen, höjd koncentrationsförmåga och minskad trötthet.

Vill du vara med?

Bailando studios, Gräsdalen Karlstad
Tisdagar 07:00-08.00

På Kungskvarnen Borgvik via Studieförbundet vuxenskolan, Grums
Söndagar 17:00-18.30

Yinyoga

En yogaform som ger dig paus och fyller på med ny energi.

Yinyogan är en lugn och meditativ yogaform. Fokus ligger på vår bindväv, leder och ligament och positionerna är framtagna för att mjuka upp områdena kring höfter och lår, bäcken och nedre delen av ryggraden. Alla övningar utförs på golvet. Vi håller varje position mellan tre och fem minuter med musklerna avslappnade och medveten lugn andning.


Yinyoga är ett perfekt komplement till alla former av fysisk träning som gör att
musklerna stelnar till. Det är också en mental träning för att öva sig på att lugna tanken och bara vara utan att prestera.

Vill du vara med?

1845 gym, Nyängen Grums
Torsdagar 11:30-12:25

Bailando studios, Gräsdalen Karlstad
Tisdagar 12:00-13:00

Senioryoga

Behåll en stark och smidig kropp genom hela livet.

På senioryogan riktar vi fokus mot andning och närvaro samtidigt som vi går igenom den fysiska
kroppen.

Stärkande rörelser kombineras med töjningar och stilla positioner.

Alla anpassar givetvis rörelserna efter sin förmåga. Övningarna kan justeras så de passar alla.
Läraren finns tillgänglig före och efter passet om någon har frågor.

Vill du vara med?

Just nu inga pass på grund av smittorisk för Covid 19. Privatlektioner/små grupper går at boka för den som är intresserad. 

Mammayoga

Möt andra mammor och bygg upp kroppen efter förlossningen.

Genom övningar för de djupa magmusklerna och bäckenbotten blir du starkare inifrån.

Under passet varvas stärkande övningar med rörelse och stretching. Övningarna är en blandning av yoga, pilates och sjukgymnastik och utförs i ett lugnt tempo som hjälperdig att öka din kroppskännedom och rörlighet. Under passet går läraren runt och ger
individuell guidning med tips och råd.

Bebisar (innan de kan krypa) är välkomna att vara med under passet.

Vill du vara med?

Boka in ett/fler pass tillsammans med till exempel din mammagrupp eller några vänner.
Kontakt: info@sarajane.se

Ashtanga Yoga

En yogaform som stärker och balanserar kroppen.

Ett pass består av en serie rörelser utförda i en genomtänkt ordning i samklang med lugna medvetna andetag. Läraren guidar utövarna genom ett flöde av positioner länkade tillandetagen som tillsammans blir till en rörelsemeditation.

Genom att utöva ashtangayoga bygger du en stark och smidig kropp samtidigt som du lugnar sinnet. Några andra välkända effekter är ett förbättrat immunförsvar, bättre medvetenhet om andningen, höjd koncentrationsförmåga och minskad trötthet.

Vill du vara med?

Bailando studios, Gräsdalen Karlstad
Tisdagar 06:30

På Kungskvarnen Borgvik via Studieförbundet vuxenskolan, Grums
Söndagar 17:00

Yinyoga

En yogaform som ger dig paus och fyller på med ny energi.

Yinyogan är en lugn och meditativ yogaform. Fokus ligger på vår bindväv, leder och ligament och positionerna är framtagna för att mjuka upp områdena kring höfter och lår, bäcken och nedre delen av ryggraden. Alla övningar utförs på golvet. Vi håller varje position mellan tre och fem minuter med musklerna avslappnade och medveten lugn andning.


Yinyoga är ett perfekt komplement till alla former av fysisk träning som gör att
musklerna stelnar till. Det är också en mental träning för att öva sig på att lugna tanken och bara vara utan att prestera.

Vill du vara med?

1845 gym, Nyängen Grums
Torsdagar 11:45

Bailando studios, Gräsdalen Karlstad
Tisdagar 11:30

På Kungskvarnen Borgvik via Studieförbundet Vuxenskolan, Grums
Söndagar 18:30

Senioryoga

Behåll en stark och smidig kropp genom hela livet.

På senioryogan riktar vi fokus mot andning och närvaro samtidigt som vi går igenom den fysiska
kroppen.

Stärkande rörelser kombineras med töjningar och stilla positioner.

Alla anpassar givetvis rörelserna efter sin förmåga. Övningarna kan justeras så de passar alla.
Läraren finns tillgänglig före och efter passet om någon har frågor.

Vill du vara med?

Just nu inga pass på grund av smittorisk för Coronaviruset. Utomhuspass tillgängliga för den som är intresserad.
Kontakt: info@sarajane.se

Mammayoga

Möt andra mammor och bygg upp kroppen efter förlossningen.

Genom övningar för de djupa magmusklerna och bäckenbotten blir du starkare inifrån.

Under passet varvas stärkande övningar med rörelse och stretching. Övningarna är en blandning av yoga, pilates och sjukgymnastik och utförs i ett lugnt tempo som hjälperdig att öka din kroppskännedom och rörlighet. Under passet går läraren runt och ger
individuell guidning med tips och råd.

Bebisar (innan de kan krypa) är välkomna att vara med under passet.

Vill du vara med?

Boka in ett/fler pass tillsammans med till exempel din mammagrupp eller några vänner.
Kontakt: info@sarajane.se